Maailman helpoin tapa tehdä gluteiinitonta näkkäriä

Yksi herkullinen ja terveellinen naposteltava on omatekoinen gluteiiniton näkkäri. Gluteiiniton näkkäri voi sisältää muun muassa erilaisia siemeniä, maissijauhoja ja vettä. Kokeilin vastikään helpointa ja nopeinta keinoa tehdä gluteiinitonta näkkäriä. Tein näkkärin pussista, joka sisälsi kaikki aineet vettä  ja öljyä lukuun ottamatta!








Valmiiseen pussiin törmäsin viikottaisella kauppareissulla Cittarissa. Pussi oli samassa hyllyssä siemenien kanssa. Pussi oli Risentan valmis siemensekoitus, johon lisätään vain lämmintä vettä ja rypsiöljyä. Jauhoton ja gluteeniton sekoitus sisältää auringonkukansiemeniä, seesaminsiemeniä, kurpitsansiemeniä, pellavansiemeniä, psylliumsiemeniä ja chia-siemeniä. Valmis näkkäri sisältää runsaasti proteiineja ja hyvää rasvaa. Todella terveellinen ja hyvä valinta siis!









Ainekset vain sekoitettiin kuumaan veteen ja rypsiöljyyn.





 



Seos levitetiin tasaisesti pellille ja paistettiin uunissa rapeaksi. Pinnalle voi halutessaan ripotella suolaa, yrttejä tai muita mausteita.  Yhdestä pussillisesta tuli vieläpä kaksi pellillistä näkkäriä! Paistoaika hieman yllätti, sillä se oli tunnin verran! Tuolloin vuokra-asunnossa meillä ei vielä ollut kiertoilmauunia, joten paistoaikaa meni kahteen peltiin pari tuntia. Kiertoilmauuni siis tässä kunniaan!




Lopputuloksena herkullisia näkkäreitä vaikkapa osaksi terveellistä välipalaa tai vaikka vieraille tarjottavaksi! Näitä ei myöskään todellakaan tarvinnut syödä yksin. Herkullinen näkkäri maistui myös sekä miehelle että pojalle =)





Kommentit

Suositut tekstit