Kevyt pyttis

Tein tätä pyttistä usein opiskeluvuosina. Tuntuu, että ihan vasta. Noista vuosista alkaa kuitenkin olemaan jo kymmenisen vuotta! Nykyään syön todella harvoin pitkälle jalostettuja lihatuotteita, kuten nakkeja tai makkaroita. Joskus niille voi kuitenkin olla myös terveellisessä ruokavaliossa paikkansa ja aikansa. 

Positiivinen löytö on ollut Atrian kalkkunanakit, joissa lihapitoisuus on 60% luokkaa ja rasvapitoisuus 5%. Runsaan lihapitoisuuden vuoksi myös proteiinin määrä on tavallisiin nakkeihin verrattuna huomattavasti suurempi. Makukin näissä nakeissa on maukas, huomattavasti parempi kuin tavallisissa nakeissa.

Lapsethan kiljuvat riemusta, kun lautasella on nakkeja! Eilen tein tätä opiskeluvuosieni pyttistä kalkkunanakein höystettynä. Ruoka maistui jokaiselle, eikä kukaan nurissut nakkivalinnasta.



Ainekset:

Perunaa
Porkkanaa
Sipulia
Kalkkunanakkeja
 Mausteita (esim. suola, pippuri, grillimauste)


Valmistus:

Kuori ja pilko perunat, porkkanat ja sipulit (Eri juureksia voi käyttää mielin määrin!). Pilko myös nakit valmiiksi. Kiehauta perunat ja porkkanat kattilassa kypsiksi. Kuullota sipulit pannulla tilkassa öljyä. Lisää nakit ja anna niiden ruskistua. Lisää lopuksi perunat ja anna niidenkin saada hitusen väriä. Mausta.



Ps. Mikäli perheessä on lapsia ja haluat aikuisille mausteisempaa ruokaa, ota ennen reilumpaa maustamista oma erä lapsille. Lisäksi tämä ruoka sopii todella hyvin jääkaapin jämien tyhjentelyyn. Sekaanhan voi heittää mielin määrin lähes mitä.



<3:lla Kaisa
 

Seuraathan minua jo Instagramissa ja Facebookissa :)  

Kommentit

Suositut tekstit